Tuesday 6 May 2014

Cikgu Sekolah Memandu Hati Tisu

Salam,


Isunya cukup mudah, tapi jadi rumit bila terlalu berhati-hati. Isunya nak buat lesen memandu. Niat cuba nak survey harga yang lebih murah. Maklumlah student. Duit keluar dari poket lagi laju dari duit masuk. Jadi nak kena berhematlah urus kewangan. Pusing punya pusing akhirnya balik kepada ejen sekolah memandu yang pertama kali survey. Sebab harga di HQ lagi mahal dari yang ditawarkan ejen.

Sekali si ejen sentap- hati tisu, bila tahu ambo masuk pejabat di HQ institut memandu untuk tanyakan harga untuk proses buat lesen memandu kelas D. "Hah, kalau sudah pergi tanya sana, ko berurusan dengan orang sana je la". Salah ke seorang pelanggang atau pun pengguna cuba untuk dapatkan harga dan servis terbaik..aisehman!!

Masalah juga dengan minah rambut berkarat di kaunter HQ institut memandu tersebut. Sekali di bawa mulut pasal ambo pergi survey harga di sana.

Persoalannya, kalau terus daftar lesen dengan ejen lain di bawah sekolah memandu yang sama, agak-agak kena diskriminasi ker? Huh. husnuzon. Kalau sudah rezeki ambo ada di sini harapnya tak timbul masalah di kemudian hari.


No comments:

Post a Comment