Tuesday 3 June 2014

Sang Semut Perkasa

Assalamualaikum,

Al-kisahnya si sang semut. Biar tubuh kecil tapi semangat itu kental. Fakta menunjukkan semut dapat mengangkat beban 50x ganda dari berat badannya. Makhluk kecil ciptaan Allah yang amat hebat. Ada teladan yang boleh di ambil dari semangat sang semut ni. Gigih berusaha- Tak mengenal erti putus asa-Yakin pada diri sendiri.

sumber- Amazing Pic.

Rasanya semut dalam gambar diatas lagi perkasa dari ambo...Segala macam cabaran dan ujian menampakkan ambo makin luntur semangatnya. Rasa terkial-kial meneruskan baki semester yang ada. Melihatkan tempoh pengajian hampir ke penghujung, makin kuat cabaran yang menuntut kesabaran dan kekuatan mental.

Lagi dua minggu pelajar-pelajar semester akhir bakal membentangkan hasil projek tahun akhir masing-masing. Ambo tak fikir, baki masa yang ada mampu ambo kejar untuk menyiapkan projek ambo yang tidak diketahui mana hujung dan mana pangkal.

Dengan supervisor (SV) projek telah lama bersara, bertambah terkial-kial misi ambo untuk habiskan projek tahun akhir semester ini. Bukan menyerah kalah, tapi bersikap realistik, bahawasanya kemenangan kali ini tidak di pihak ambo. Sakit rupanya jadi orang yang tewas ni.

Ikutkan hati mau saja packing barang dan bawa diri jauh-jauh. Jauh dari bumi bernama Shah Alam. Bukan lagi auta, ambo perlukan suntikan semangat baru. Tak boleh dibiarkan perkataan 'loser' sebati dengan darah daging ambo sebab ada sisa-sisa harapan yang perlu ambo realisasikan. Masih ada jiwa-jiwa yang menagihkan kejayaan dari seorang manusia yang ditatang semenjak dari tangisan pertama tidak berapa lama dulu. Insyaallah - jika diizin Tuhan!


UnsungJogho
2:50 a.m
Flat_5_Tingkat.
Kusut



No comments:

Post a Comment